Geribildirim Nedir?

Çocukların olumlu ve olumsuz davranışları üzerinde
geribildirimlerin fazlaca etkisi görülmektedir.
Sizin de bildiğiniz gibi çocuğun olumlu ya da olumsuz davranışları
hakkındaki duygularınızı ona iletmeniz çok önemlidir. Çocuklar ancak
yaptıklarının karşı tarafta yarattığı duyguları da bu şekilde öğrenir.
Bu iletmelere geri bildirim diyoruz.
Geri bildirim konusunda önemli olan nokta davranışın hemen arkasından
yapılmasıdır. "Ödevini yaptığın için seninle gurur duyuyorum." "Saçımı
çekmenden hoşlanmıyorum." "Vazoyu kırman beni çok üzdü." "Odanı
toplaman beni çok mutlu etti" Vazoyu kırdığı için akşam babası gelince
azar işiten çocuk babasının ona neden kızdığını anlamayacaktır, anlasa
dahi anında verilen geri bildirim kadar etkili olmayacak ve o davranış
değişmeyecektir.
Verdiğiniz geribildirime uygun olan yüz ifadesini ve vücut duruşunuz
da bir o kadar önemlidir.
Sana çok kızdım deyip arkasından güldüğünüzde anlam veremeyecektir ya
da yaptığının "eğlenceli" olduğunu düşünecektir. Bu nedenle verilen
geribildirim kadar uygun yüz ifadesi ve vücut duruşu da önemlidir.

Yorumlar