Geribildirim
Çocukların bizim yönlendirmemize ihtiyaç duydukları üzerinde
durmuştuk. Yönlendirmeler olmadan doğruyu, yanlışı, iyiyi güzeli,
kötüyü ayırt etmeleri güçtür. Duyguları öğrenmenin, tanımanın yolu da
yine bizim yapacağımız geribildirimlere bağlıdır.
durmuştuk. Yönlendirmeler olmadan doğruyu, yanlışı, iyiyi güzeli,
kötüyü ayırt etmeleri güçtür. Duyguları öğrenmenin, tanımanın yolu da
yine bizim yapacağımız geribildirimlere bağlıdır.
Çocuğun olumlu ve olumsuz davranışının ardından çocuğa duygularımızı
ileteceğiz ama dikkat etmemiz gereken noktalar var. Örneğin belirli
olmak çok önemli. Çocuğa vereceğiniz geribildirimler çok açık ve net
olmalıdır.
"Sen iyi bir çocuksun", "Aferin" gibi ifadeler yeterli bilgi
içermezler.
Geribildirimi veririken davranışı da belirtmek gerekir. . "Güzel kızım
ben konuşurken beni sessizce dinlemen çok hoşuma gitti" ,
"Oyuncaklarına zarar vermen beni çok üzdü" gibi.
ileteceğiz ama dikkat etmemiz gereken noktalar var. Örneğin belirli
olmak çok önemli. Çocuğa vereceğiniz geribildirimler çok açık ve net
olmalıdır.
"Sen iyi bir çocuksun", "Aferin" gibi ifadeler yeterli bilgi
içermezler.
Geribildirimi veririken davranışı da belirtmek gerekir. . "Güzel kızım
ben konuşurken beni sessizce dinlemen çok hoşuma gitti" ,
"Oyuncaklarına zarar vermen beni çok üzdü" gibi.
Bir diğer önemli nokta da duygular söylendikten sonra bazen öfkemize
yenik düşüp çocuğun kişiliğine saldırabiliyoruz. Yani "sen zaten
yapsan şaşardım", "senden ne köy olur ne kasaba", "bunu ancak yaramaz,
kötü çocuklar yapar" vb.. Oysa bu çocuğun daha da kızgın olmasına
sebep olur. Bunun yerine "Bu yaptığın doğru değil. Sana nasıl
yapılabileceğini göstereyim" denilebilir.
yenik düşüp çocuğun kişiliğine saldırabiliyoruz. Yani "sen zaten
yapsan şaşardım", "senden ne köy olur ne kasaba", "bunu ancak yaramaz,
kötü çocuklar yapar" vb.. Oysa bu çocuğun daha da kızgın olmasına
sebep olur. Bunun yerine "Bu yaptığın doğru değil. Sana nasıl
yapılabileceğini göstereyim" denilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder